Dunabogdány - Erdei Iskola

Április végén az alsó tagozatos osztályok közül a 2. a - 3.a - 4. a és b osztályok Dunabogdányban töltöttek egy hetet az Önkormányzat üdülőjében.

A 2.a és a 4.a Visegrádon

Az ott töltött 4 napban ellátogattunk a visegrádi fellegvárba, megcsodáltuk a palota rekonstruált maradványait, kirándultunk a Mogyoró-hegyre, hajókáztunk a Dunán.

 

Mogyoróhegyen - Elvan a gyerek, ha játszik....                                     

 

Hajókázik a 2. és 4. a

 

 

 

 

 

A MUS-E szervezésében francia vendégek is meglátogattak bennünket és érdekes foglalkozásokat tartottak a gyerekeknek.

Sünök is ellepték az üdülő területét, amitől a gyerekek tisztították meg a területet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Kézen Fogva

A Kézen Fogva Alapítvány és a MUS-E Magyarország együttműködéséhez kapcsolódóan -április 15-én az Óbudai Nagy László Általános Iskolában- egy különleges eseményen vehettek részt iskolánkból a  MUS-E osztályos gyerkőcök.
A rendezvény során a MUS-E osztályok játékos, élvezetes keretek között ismerkedhettek meg a fogyatékos emberek mindennapi életével, kihívásaival, amellyel célunk, hogy tovább erősítsük a gyerekekben az elfogadást, a toleranciát és az együttműködést. Ezúttal nem a művészet eszközeivel, de sok-sok játékon keresztül tapasztalhatták meg a fogyatékkal élők nehézségeit.

Egy kamion utazó játszóházként, információs térként funkcionált, a belsejében kincskereső kalózjátékon keresztül ismerkedhettek meg a gyerekek a fogyatékossági típusokkal.


A kamion körül kerekesszékes akadálypálya épült, a játék végén óriás puzzle és beszélgetés várta a résztvevőket.

Egy vélemény a sok közül: "Nekem az tetszett a legjobban, hogy kalózos játékkal megismerhettük, milyen a fogyatékkal élők élete, milyen kerekes székkel közlekedni, ami nem volt egyszerű feladat.


 

 

 

 

 

 

 

 

Hímes tojás festés a 2. a osztályban

A húsvétra készülve hagyományőrző tojásfestő foglalkozáson vehettek részt a második osztályos tanulók a MAPPA művészeti program részeként.

A gyerekek megismerkedtek az írókázás technikájával: gicével  és valódi méhviasszal vitték fel motívumokat a tojásokra.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Varázslatos délután

Wisinszky Alaxandra Komplex művészeti nevelés bázisiskolai foglalkozásán vehettek részt az érdeklődő szülők és a leendő első osztályosok iskolánk 4. a osztályában 2015. március 10-én. A foglalkozás célja volt, hogy az érdeklődőknek betekintést engedjen a bázisiskolai munkába, valamint a közös tevékenységek révén juttassa sikerélményhez a résztvevőket.

A mozgásos bemelegítés teremtette meg a foglalkozás elején a jó hangulatot. Csoportmunkában készültek varázsigék, varázstárgyak. Megszólaltak varázslatos dallamok, megelevenedtek képzeletbeli helyszínek.

A foglalkozás végén az elkészült varázseszközök által megindított fantáziavilágukat a gyerekek rajzos formában is megjelenítették.

A modulpróbát a diákoknak is alkalmuk nyílt értékelni:

"Nekem azért tetszett a modul, mert sokat játszottunk. Utaztunk képzeletbeli világba is. Az a feladat tetszett a legjobban, amikor különböző anyagokból kellet egy varázstárgyat csinálni. Jött sok anyuka és leendő első osztályosok, hogy megnézzék, miket csinálunk. Pár szülő segített a varázstárgyak feltalálásában."

 

"Az tetszett a modulpróbában, hogy a felnőttek és a gyerekek végignézhették ahogyan dolgozunk. Azt is láthatták, hogy Szandra néni sokat dolgozik a modulpróbában és mennyi mindent belead."

"Azért szeretem a modult, mert játékosak és kézművesek."

"Én szerintem ez volt a legjobb modul, mert voltak leendő elsősök. Tanultak, játszottak és nézelődtek. Legjobban az tetszett, hogy kavicsokkal zenéltünk."

"Nagyon tetszett a varázstárgyak elkészítése, mert a szülők is segítettek és így könnyebben ment a munka."

 


 

 

Ökohírek

Az Italos Karton Környezetvédelmi Szolgáltató Egyesülés előadásokat és tanórákat tartott iskolánkban

 

Örülök, hogy az IKSZ bemutatót tartott a környezetvédelemről. Megtanítottak arra, hogy ne csak a magunk érdekében ne szemeteljünk és szennyezzük a környezetet, hanem az állatok, emberek és a természet érdekében se. Nagyon tetszett az előadás, mert ráébresztett arra, hogy a környezetünk védelme nagyon fontos. Megtudtuk, hogyan hasznosíthatjuk újra az italos kartonokat könnyedén és egyszerűen. Megtanultuk, mi a különbség a szemét és a hulladék között. Legjobban az tetszett, amikor az előadó italos kartont oldott fel, amiből papírpépet készített és szita segítségével újra papírt öntött belőle. Szeretném, ha ezt mi is kipróbálhatnánk a technikaórán. Azt is megtanultuk, melyik hulladékot milyen színű kukába kell dobni. Azt is megtudtuk, miért fontos és egészségesebb, ha hazai termesztésű gyümölcsöket fogyasztunk. Láthattuk, milyen károk keletkeznek a környezetben, ha szemetelünk. Eddig nem tudtam róla, hogy a környezetbe kerülő szemét ennyi állatot tesz tönkre.  

Ha tehetném, segítenék megtisztítani a tengert és a folyókat a szeméttől, hogy megmentsem az állatokat a pusztulástól.

Az élményeket a 4. a osztály tanulói osztották meg velünk


 

Molnár Krisztina Rita rendhagyó irodalomórája

 

Február 9-e hétfő nem szokványos nap volt a Vörösmartyban.  Ezen a napon rendhagyó irodalomórára vártuk Molnár Krisztina Rita írót.

Az írónő nem először járt nálunk, sőt azt is lehetne mondani, hogy hazajött. Itt végezte a tanítási szakmai gyakorlatát, és elmondta, hogy nagyon örült a felkérésnek.

            Bár a felnőttek számára írott több verseskötete is megjelent, hozzánk most az ifjúsági prózakötetét jött bemutatni, melynek címe Maléna kertje. Ebben a kötetben egy kislány a főszereplő, aki nagyon magányos, és összebarátkozik egy tücsökkel. A könyvben egyébként receptek is találhatók. Ajánljuk a könyv elolvasását azoknak, akik egy izgalmas olvasmányélményre vágynak, és szeretnek utazgatni a fantázia színes birodalmában.  Attól is érdekes ez a könyv,   sok-sok kultúrtörténeti információval gazdagítja az olvasót.

           

 

Megtudtuk, hogyan készült az írásra az írónő, csupa-csupa izgalom volt számunkra minden mondata. A most készülő meseregényéből olvasott fel egy részt, melyet egy különleges cserépkályha csempe ihletett. Ezt a csempét elhozta megmutatni, körbeadtuk, és közben mindenki fantáziájában elindult a mese egy lány és fiú szerelméről, akiket a csempe ábrázolt. Ami még különlegessége volt az órának, hogy élénk beszélgetés alakult ki közöttünk és Molnár Krisztina Rita között. Nagyon jól megtalálta a hangot velünk, persze ez nem is csoda, hisz szakmáját tekintve tanárnő.

            Nagyon élménydús volt az előadás, éppen ezért nagyon gyorsan elszállt az idő. Máskor is szívesen hallgatnánk kortárs írót vagy költőt, aki az ifjúságnak  ír.

A cikket az írószakkör tagjai készítették

 

Farsang

 Február 6-án rendeztük meg iskolánkban a farsangi mulatságot.

A programot a hagyományos jelmezes felvonulással és versennyel indítottuk:

 

 

A táncot érdekes feladatokkal színesítettük:

 Büfé, kaszinó, székfoglaló és lufihajtogatás tette változatosabbá az alsósok rendezvényét:

 A nyolcadikosok egy csoportjának vidám és ötletes "beöltözése":

 


 

Adventi forgatag